Головна/Мамографія
Мамографія

Мамографія на сьогоднішній день, це дуже точний і ефективний метод діагностики онкологічних захворювань молочних залоз за допомогою рентгену. Вона дозволяє виявити ракові захворювання на найбільш ранніх та виліковних стадіях. Саме мамографія дозволяє побачити аномальний розвиток тканини задовго до того, як лікар або ви, зможете виявити такі зміни пальпацією (руками).

Переваги мамографії у TomoClinic м. Кропивницький

Чому варто пройти діагностику у нас:

• Висококваліфіковані лікарі та медперсонал.
    • Багаторічний досвід роботи.
    • Процедура мамографії проходить швидко, комфортно для пацієнта, а результати можна забрати в день проведення процедури.
    • Мамографія проводиться на апараті американського виробника.
    • Привітний доброзичливий персонал клініки, супровід куратора на всіх етапах діагностики.
    • Можливість подальшого обстеження в стінах клініки (лабораторні аналізи, інструментальна діагностика, консультації фахівців різних галузей медицини).

Кому показана мамографія?

• Всім жінкам після 40 років – рекомендовано виконувати мамографію 1 раз на рік.
    • Жінки будь-якого віку, у яких є підозра на пухлинні новоутворення, виявлені під час мануального огляду чи УЗ дослідження молочних залоз.

Як виконується мамографія?

Мамографія проводиться на спеціальному апараті – мамографі. Обстеження полягає у рентгенівських знімках, які фіксують зображення тканини молочних залоз в різних проекціях. Лікар рентгенолог оцінює зображення і повідомляє результати пацієнту.
    Бажано здійснювати обстеження на одному і тому самому апараті – це дозволить лікарю порівнювати результати з попередніми обстеженнями та виявляти навіть крихітні зміни.

Як правило, мамографія не викликає больових відчуттів, але інколи може бути дискомфорт, пов’язаний із затисканням молочної залози між двома пластинами-платформами під час знімку. Якщо стискання є занадто неприємним і викликає біль, можна попросити рентгенолога змінити положення грудей, щоб полегшити дискомфорт.

Чи безпечним є рентгенівське обстеження грудей?

На сьогоднішній день при проведенні мамографії пацієнтка отримує рівень опромінення < 0,1 мЗв – це суттєво нижче за дозу при проведенні флюорографії.
    Тому, проводячи мамографію 1 раз на рік, ваше здоров’я ніяк не постраждає від рентгенівських променів.

Що покаже мамограма?

Оглядова мамографія дає такі результати:

• відсутність ознак ракових захворювань тканин;
    • пухлинні утворення не злоякісного походження;
    • аномальні зміни тканин, що потребують додаткового обстеження на предмет підтвердження ракового захворювання.

Чи потребує обстеження грудей підготовки?

Мамографія молочних залоз не потребує спеціальної підготовки. А от планування дня обстеження є обов’язковим. Зверніть увагу, у другій половині менструального циклу у жінки може збільшуватися чутливість (набряклість), тому найкраще проходити обстеження у першій половині менструального циклу – з 5 по 15 день менструального циклу.

Є кілька поради, які стануть вам у нагоді час проходження обстеження:

• обстеження проводиться на оголеному тілі, тому вам буде зручніше, якщо ви зможете зняти лише верхню частину одягу;
    • якщо мамографія проводиться не вперше, візьміть із собою попередні знімки;
    • не обмежуйте себе у їжі та питті, та не відміняйте прийом прописаних ліків у день обстеження;
    • перед обстеженням рекомендовано не використовувати дезодоранти, креми, лосьйони та інші засоби для тіла в ділянці грудних залоз.

Що краще: УЗД чи мамографія?

Це два інформативні обстеження молочної залози, проте вибір дослідження залежить від:

• віку пацієнта,
    • клінічного випадку,
    • наявності протипоказів.

УЗД це безпечне непроменеве обстеження, мамографія — променеве дослідження, але доза опромінення не висока (завдяки сучасним технологіям та при проходженні 1 раз на рік є абсолютно безпечним для жінки).
    Для профілактичного обстеження молочних залоз жінкам до 40 років рекомендується УЗД. Після 40 років необхідно робити мамографію (бувають випадки, коли лікар може призначити додатково УЗД). Мікрокальценати, які можуть бути доброякісні та злоякісні, можливо виявити лише на мамографії. Протипоказів до УЗД немає, для мамографії це вагітність та період лактації (проводять лише у випадку загрози утвору).

Чим відрізняються скринінгова та діагностична мамографії?

Скринінгова мамографія є оглядовим методом обстеження, яке дозволяє оцінити стан тканин і наявність в них аномальних змін пухлинного характеру.
    Діагностична мамографія є прицільним вивченням виявлених аномальних змін у тканинах для постановки точного діагнозу та вибору лікувальних заходів.

Які протипокази до проведення мамографії?

Протипоказів для проведення мамографії небагато:

• вагітність;
    • період лактації.

Незважаючи на те, що мамографія вважається найбільш точним та достовірним способом діагностики раку грудей, та нажаль, вона не діагностує всіх видів раку молочної залози.

Таким чином, зустрічаються поняття:

• «помилково негативний результат», коли певний вид раку не проявився на рентгенівських знімках,
    • «помилково позитивний результат», коли деякі індивідуальні відмінності у щільності тканин молочних залоз або інші тканинні зміни інтерпретують як ракове захворювання.

Варто знати, що самого мамографічного скринінгу часто недостатньо, щоб з упевненістю визначити наявність доброякісного або злоякісного захворювання. Якщо лікарем-рентгенологом виявлені зміни у тканині при скринінговому обстеженні, він завжди порекомендує прицільну мамографію або додаткове обстеження, яке необхідно обговорити з лікарем-мамологом.
    Якщо у вас є симптоми, які вас непокоять, але мамограма має «негативний» результат, тобто вказує на здорову тканину, обов’язково проконсультуйтеся з мамологом щодо інших видів діагностики.

Що потрібно, щоб пройти мамографію у м. Кропивницький безкоштовно, за програмою медичних гарантій НСЗУ:

– вік від 40 років;
    – останнє проходження мамографії не менше 1 року;
    – електронне направлення від лікаря.

Пам’ятайте, дбати про своє здоров’я потрібно завжди, оскільки ви у себе одна!