Головна/Біопсія лімфовузла
Біопсія лімфовузла

Біопсія лімфовузла – це діагностична процедура, що полягає у заборі біоптата видозмінених тканин для подальшого гістологічного аналізу. Призначається пацієнтам, що знаходяться у зоні ризику розвитку онкології. Найчастіше лімфатичні вузли уражають метастази при раку молочної залози, легень, простати та мигдалин.

Лімфовузли – це периферичні компоненти лімфатичної системи людини. Вони є своєрідним фізіологічним фільтром для патогенних мікроорганізмів, які потрапляють у кров. Потрапляючи з гематогенним током до лімфатичних вузлів патогени повинні руйнуватися. Основна функція лімфатичних вузлів – вироблення клітин лейкоцитів, які протистоять інфекціям, що потрапляють в організм. Аналіз крові інфекційно зараженого пацієнта завжди показує високий рівень лейкоцитів у крові, що свідчить про наявність інфекції чи розвитку патологічного процесу в організмі.

Біопсія лімфатичного вузла максимально інформативна процедура, що допомагає підтвердити чи спростувати розвиток онкології. Дослідження лімфовузлів призначають через схильність пухлин до метастазування.

Лімфатичні вузли розташовані у кількох частинах організму – на животі, в паху, під пахвами та на шиї. Усі вузли пов’язані між собою судинами, що і слугує поширенням ракових клітин по організму.

Протипоказання до проведення біопсії лімфовузла

Перед проведенням процедури пацієнту необхідно здати ряд аналізів, які виключають наявність протипоказань до процедури. Основними є загальний аналіз сечі та дослідження крові на згортання.
Біопсію лімфатичного вузла не можна проводити пацієнтам, що мають погане згортання крові адже процедура може спричинити кровотечу.

Не можна проводити біопсію лімфовузлів, якщо наявні гнійні виділення досліджуваної зони чи сусідніх тканин.
До відносних протипоказань відносять вагітність, лактацію, менструацію.

Як проводиться біопсія лімфовузлів?

Етапи процедури залежать від методу забору клітин для дослідження. Біопсія лімфовузла проводиться такими способами:

• ТАБ. Тонкоголкова аспіраційна біопсія лімфовузлів проводиться за допомогою довгої тонкої голки. Для максимальної точності взяття фрагмента тканин підщелепного вузла, тонкоголкова біопсія може проводитися під контролем ультразвукового апарату. Якщо вузол сильно збільшений в об’ємах використання уз-апарату не потрібне.
  • Пункційна. Метод взяття фрагмента, який передбачає прицільний “постріл” голки і взяття видозміненого фрагмента тканини. Переважно признчається під час забору зразка тканин лімфовузла межистіння чи в паху. Процедура викликає сильні больові відчуття, тому потребує введення знеболювальних препаратів.
  • Ексцизійна (відкрита). Спосіб взяття фрагмента тканин за допомогою операційного втручання. Під час процедури відбувається резекція ураженого лімфовузла з подальшим прискореним гістологічним дослідженням. Якщо результат біопсії позитивний – прилеглі тканини, на які вже поширився онкологічний процес, видаляють. Перед проведенням відкритої біопсії пацієнту вводять спеціальний розчин, за допомогою якого вдається виявити сигнальний лімфатичний вузол. Сигнальний вузол – це лімфатичний вузол, що розташований найближче до місця ураження і в якому онкологічний процес почався в першу чергу. Саме цей лімфатичний вузол підлягає видаленню та гістологічному дослідженню. Процедура триває не більше години і відбувається під анестезією.

Проведення біопсії лімфовузла в Онкологічному центрі TomoClinic

У приватній клініці ТомоКлінік біопсія лімфовузлів проводиться у кілька етапів. Перший – проведення аналізів на згортання крові, адже біопсія це інвазивна процедура.
    Після отримання позитивних результатів спеціалісти клініки ТомоКлінік призначають день та час проведення процедури. Метод взяття біоптату підбирають залежно від показань до проведення біопсії.

У день процедури лікар проводить консультацію та попереджає пацієнта про основні нюанси підготовки. За кілька днів до проведення біопсії необхідно припинити прийом препаратів, що впливають на розрідження крові. Але цю дію необхідно узгодити з лікарем, який призначив прийом пігулок.

Біопсія лімфовузла процедура, що викликає больові відчуття. Якщо взяття біоптату буде проводитися під місцевою анестезією, то допускається легкий сніданок вранці перед процедурою. Якщо буде проводитися відкрита біопсія та загальний наркоз, рекомендовано відмовитися від прийому їжі за 12 годин.
    В Онкологічному центрі TomoClinic процедуру проводять кваліфіковані спеціалісти. Завдяки сучасній апаратурі отримати результати гістологічного аналізу можна за короткий період часу. Пацієнти добре переносять процедуру, вона не викликає негативних наслідків. Прочитати відгуки про процедуру ви можете на сайті клініки.

biopsia-limfouzla2-e1551272467272

Ціна біопсії лімфовузлів

Вартість процедури може варіюватися залежно від методу взяття фрагменту, використання МРТ чи КТ для навігації та швидкості отримання результатів.

Який лікар проводить біопсію лімфовузла?

Біопсію лімфовузлів проводить лікар-хірург. Направлення на процедуру видають лікарі-онкологи чи онкогематолог.

На яких вузлах проводять біопсію лімфовузлів?

Організм людини налічує більше 600 лімфатичних вузлів. Біопсія може проводитися на лімфатичних вузлах, які значно збільшились в об’ємах чи на тих, що найближче розташовані до місця ураження. Зазвичай у випадках підозри онкологічного процесу проводиться біопсія сигнального лімфатичного вузла.

Як проводиться біопсія лімфатичного вузла?

Перед біопсією лікар призначає ряд аналізів. Серед них – аналіз крові на виключення порушень згортання крові. Також важливо виключити кіфоз.
    Підготовка до біопсії передбачає відмову від їжі перед процедурою, якщо вона проводитиметься під анестезією, а також скасування прийому лікарських препаратів, що сприяють розрідженню крові.

Чи боляче робити біопсію лімфовузла?

Біопсія лімфатичного вузла – це інвазивна процедура, що передбачає прокол шкіри чи розріз. Процедура викликає больові відчуття, тому передбачає попереднє введення анестетиків.

Біопсія лімфовузла

Хто такі TomoClinic

Tomoclinic — це передова клініка, яка спеціалізується на діагностиці та лікуванні онкологічних захворювань. Наша місія — об'єднати передові технології та експертний підхід, щоб забезпечити нашим пацієнтам найкращу можливу медичну допомогу та підтримку.

• Повний цикл

• Турбота та підтримка

У прагненні бути найкращими на ринку медичних послуг, ми створили сервіс, який відповідає найвищим вимогам. Ми гарантуємо доброзичливе та дбайливе ставлення до кожного пацієнта, атмосферу тепла та підтримки. Tomoclinic пропонує психологічну допомогу пацієнтам і їх сімʼям.

•  Хто ми такі - Додатковий абзац - ПершийЗаголовок