Розмова лікаря та пацієнта: якою вона має бути в ідеалі?
Про це розповів онкопсихолог TomoClinic Антон Покалюхін на масштабній події — Першому міжнародному онлайн-форумі «Психоонкологія: від профілактики до реабілітації».
Захід зібрав понад 750 учасників з 8 країн світу і об’єднав зацікавлених в темі психоонкологічної допомоги. Психологів, психотерапевтів, психіатрів, онкологів, хірургів, реабілітологів, наукових і соціальних працівників, студентів, активістів пацієнтських організацій і самих пацієнтів.
Насичена програма складалася з доповідей спікерів: провідних українських і міжнародних фахівців галузі онкології і псіхоонкологіі. Нова інформація дозволила торкнутися актуальних питань: як пацієнти переживають новину про свій діагноз, як їм допомогти пройти нелегкий процес і завершення лікування.
Психолог нашої клініки Антон Покалюхін став організатором форуму разом зі своїми колегами по Українській психоонкологічній асоціації. На одній із секцій він виступив з доповіддю «Розвиток комунікативних навичок лікарів-онкологів: загальні підходи та особистий досвід».
Чому про діалог лікаря і пацієнта важливо говорити?
На жаль, медики не отримують цих знань і навичок при навчанні. Але ж на консультації лікар не тільки виступає як експерт в медичних питаннях, але також вибудовує відносини з пацієнтом, роз’яснює складну інформацію, коректно повідомляє новини (навіть якщо вони погані) і надає емоційну підтримку.
Антон: «На форумі я поділився власним досвідом, розповів, як проходить комунікація лікаря і пацієнта в онкологічному центрі TomoClinic. Співробітники нашої клініки проходять спеціальну підготовку, де тренують навички спілкування. Заняття проводяться за участю підготовленого мною актора, він грає «складного» пацієнта. Так у лікарів є можливість відпрацювати техніки ефективної комунікації не один на одному, а на незалежній людині. Щоб справжні пацієнти могли розраховувати на розуміння і підтримку від нашої команди фахівців».