Лікар говорить з пацієнтом: діалог, від якого залежить успіх лікування
Хворіти — це непросто. Особливо якщо мова йде про онкологію. Лікар бере на себе питання лікування, але психологічний супровід хворого також частково лежить на ньому. Важливо не тільки призначити правильну терапію онкопацієнтів, але і створити сприятливу психологічну обстановку при кожному спілкуванні.
Саме тому в центрі TomoClinic проводяться заняття онкопсихолога Антона Покалюхіна з лікарями. Спеціаліст взяв на себе відповідальність докладно пояснити, наскільки важливо вибудувати грамотний діалог з кожним пацієнтом.
Такі семінари виявилися більш ніж затребувані: на кожній зустрічі психолог навчає лікарів працювати з пацієнтами в різних напрямках. Тепер наші лікарі зможуть ще краще налагоджувати ефективний контакт з користю для хворого, надавати психологічну підтримку, правильно вести прийом.
Зустрічі проходять у форматі лекцій, після яких обговорення ведуть наші онкологи і діагности, радіотерапевти і анестезіологи. Фахівці TomoClinic діляться досвідом, задають питання онкопсихологу і отримують кваліфіковані відповіді. Незабаром планують додати не тільки теоретичні, а й практичні вправи з відпрацюванням сценаріїв діалогу і рольовими іграми.
«Все це цінно для встановлення більш міцного зв’язку між лікарем і пацієнтом. Знання та навички комунікації допоможуть лікарям в майбутньому економити час, сили, емоції, енергію під час консультацій і бесід з пацієнтом. Лікар буде навчений більш структурованому спілкуванню і зможе застосовувати заготовлені варіанти діалогів для різних складних ситуацій, буде здатний краще реагувати на емоції пацієнта, проявляти в потрібний момент співчуття, підтримувати пацієнта», — ділиться з нами Антон Покалюхін.
Практика проведення подібних міні-семінарів популярна в багатьох світових і деяких українських клініках, а навичкам ефективного спілкування з пацієнтом європейських і американських лікарів навчають ще в стінах медичних вузів. Фахівці вчать докторів пояснювати пацієнту, що з ним відбувається і як йому діяти, як справлятися з шоковою реакцією і налаштуватися на лікування.
«Живе спілкування і відкритий довірливий діалог між лікарем і онкопацієнтом необхідний, як повітря, — кажуть фахівці TomoClinic. — Тому і взаємодія має бути конструктивною. Ми вчимося бути і говорити з пацієнтом на рівних. М’яко усувати всі побоювання, мінімізувати переживання, але в той же час доносити всю серйозність ситуації і фокусуватися на відповідальності».
На останній зустрічі лікарів з онкопсихологом вчилися грамотно повідомляти стресові новини, надавати підтримку пацієнту, додавати відчуття стабільності і вчити емоційного балансу. Наші фахівці знають і вміють обговорювати діагноз так, щоб хворий знаходився в комфортному стані, краще засвоював інформацію, відчував емоційну участь лікаря в лікувальному процесі.
Успіх лікування в онкології частіше з’являється тоді, коли лікар і пацієнт налаштовані на одну хвилю і діють спільно. Тренінги лікарів і онкопсихолога TomoClinic продовжаться: навички комунікації вимагають регулярного розвитку і вдосконалення, що сприятливо вплине на спілкування докторів з пацієнтами нашої клініки.